Groene Hart Ziekenhuis zet callcenter in om toename patiënten te stroomlijnen

Het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda combineert de inzet van toepassingen op het gebied van e-health met een callcenter, om optimaal gebruik te maken van de capaciteit in de zorg.

Ronald Liem, afdelingshoofd Chirurgie, licht toe: “Online screening met een aanpasbare corona-vragenlijst die de patiënt thuis kan invullen, laat ons bepalen welke patiënten extra zorg nodig hebben. De patiënten met een hoge risicoscore worden door een callcenter gebeld voor aanvullende informatie. Als in het callcenter bepaald wordt dat er zorg nodig is, wordt de patiënt naar de huisarts verwezen. Deze kan vervolgens de nodige zorg verlenen of doorsturen naar het ziekenhuis.

Deze werkwijze voorkomt onnodige bezoeken aan huisartsen en ziekenhuis, en kan ook bijdragen aan het beperken van verdere besmettingen. De samenwerking tussen zorginstellingen en externe callcenters kan de toename van patiënten verder stroomlijnen. Die callcenters kunnen de toename van telefonische vragen opvangen en doorsturen naar de juiste plek. Dit geeft zorgverleners meer tijd zich te richten op patiënten met de grootste zorgbehoefte.

Lees het hele artikel op ICT&health

Tekst: Fun Zeegers
Artikel delen

Laat een reactie achter

Wij zijn er trots op dat we mogen werken voor: