Sollicitatie Tips

Do’s:

  • Maak een sterkte - zwakteanalyse van jezelf; wees daarbij eerlijk, gebruik eventuele assessment uitslagen, je beoordelingen bij vorige functies en de mening van mensen om je heen.
  • Programmeer onze telefoonnummers in je telefoon. Beslis als je onze naam in je scherm ziet, of de omgeving waar je op dat moment bent, geschikt is voor een telefoongesprek over een nieuwe functie.
  • Krijg je een uitnodiging voor een gesprek? Doe enige desk research en bestudeer o.a. het functieprofiel en de website van de werkgever grondig en formuleer op basis daarvan enkele relevante vragen over de functie en de organisatie.
  • Ben je bewust van je ‘electronic footprint’, oftewel: wat is er op internet over jou te vinden? Realiseer je dat werkgevers in toenemende mate Facebook, LinkedIn en jouw lidmaatschappen van andere communities en sociale netwerken gebruiken om zich vooraf een beeld over je te vormen.
  • Koppel je LinkedIn profiel aan een privé e-mail adres. Zo kun je ook vanuit huis communiceren via LinkedIn. Maar belangrijker nog: je raakt de toegang tot je opgebouwde contacten niet kwijt als je een nieuwe job gevonden hebt.

DON'Ts:

  • Maak geen vuistdik cv boordevol irrelevante details. Houd het kort en zakelijk. Maximaal twee bladzijden voor een cv is een goede richtlijn. Benoem behaalde resultaten gerust als deze relevant zijn voor de positie waarop je solliciteert.
  • Solliciteren doe je niet alleen met je cv, maar in je hele presentatie. Gebruik een serieus e-mailadres met je volledige (eigen) naam. Let op de vormgevingen opmaak van je C.V. en je foto. Sommige vakantiekiekjes kunnen een ongewenste eerste indruk achter laten.
  • Let op je voicemail. Een grappige voicemail is misschien leuk voor je vrienden, maar welke indruk krijgt je toekomstige werkgever?
  • Probeer tijdens het sollicitatiegesprek niet om wenselijke antwoorden te geven, maar luister en reageer. Illustreer met voorbeelden uit eerdere werksituaties. Blijf bondig, zakelijk en concreet en ben jezelf.
  • Ben niet al te kritisch op je (vorige) werkgever en stel zaken niet anders voor dan ze zijn.
Vacatures
Vertrouwelijk
Een interimopdracht tot eind december 2019 als Manager Customer Service voor de locatie Keulen van een snel groeiend e-commerce bedrijf. 
Keulen
Vertrouwelijk
Ben jij of ken jij de nieuwe (Business) Unit Manager Contact Center automotive (tijdelijk) in de regio Amsterdam? Reageer dan nu!
regio Amsterdam
Louwman & Parqui
Ben jij of ken jij de nieuwe Teamleider in het inhouse Contact Center van Louwman Customer Services in Den Haag? Reageer dan nu!
Den Haag
Drukwerkdeal.nl
Ben jij of ken jij de nieuwe senior Teamleider Customer Care bij Drukwerkdeal.nl in Deventer? Reageer dan nu!
Deventer
Flinders
Ben jij of ken jij de nieuwe Teamleider Klantenservice bij Flinders in Zaandam? Reageer dan nu!
Zaandam
Carmen Automotive
Ben jij of ken jij de nieuwe (Senior) Manager Operations van het contact center van CARMEN automotive in Maasdijk? Reageer dan nu!
Maasdijk

Neem contact
met ons op!

SkyWalker Recruitment bv
Lange Dreef 11
Gebouw: “Le Cheneau”, begane grond
4131 NJ Vianen