Teammanager

Binnen het customer service vakgebied zijn er verschillende middle managementposities die ervoor zorgen dat de klantcontact operatie goed blijft draaien. Eén daarvan is de teammanager. Wat is de rol van de teammanager in customer service?

Meer dan een coach

Coaching speelt een belangrijke rol in het contact center. Medewerkers zijn hun hele dienst bezig om de bereikbaarheid en klanttevredenheid hoog te houden. Dat laatste is nogal eens een uitdaging, omdat mensen doorgaans niet de klantenservice bellen om te zeggen hoe blij ze zijn. Er komen dus nogal wat vaardigheden kijken bij het werk in het callcenter.

Een teamcoach begeleidt de medewerkers op inhoudelijk vlak, een teammanager doet meer dan dat. Hij faciliteert de medewerkers, zodat ze hun werk optimaal kunnen uitvoeren.

Wat doet een teammanager binnen customer service?

Hoe faciliteert de teammanager de medewerkers dan? Bijvoorbeeld door te zorgen dat ze alles hebben om hun werk goed te doen. Als systemen niet goed functioneren of werkplekken niet compleet zijn, schakelt hij met de juiste afdelingen. Ook voor het enthousiasmeren en motiveren van de medewerkers, is hij de aangewezen persoon. Hoe hoger de medewerkerstevredenheid, hoe beter de gesprekken aan de telefoon verlopen. Dat zorgt weer voor hogere klanttevredenheid en dat is wat je op de klantenservice wil bereiken.

Het verschil tussen een teammanager en een teamleider

Een teamleider is meer senior dan een teammanager. Teamleiders krijgen vaak nog extra taken en verantwoordelijkheden binnen customer service. Ze nemen de HR-cyclus voor hun rekening en voeren beoordelings- en functioneringsgesprekken. Dat zijn taken die een teammanager niet uitvoert.

Doet een teammanager in ieder callcenter hetzelfde?

Ieder callcenter hanteert zijn eigen organisatiestructuur met bijbehorende functietitels. Zo kan het voorkomen dat een teammanager in het ene contact center juist een senior rol is, terwijl dat voor een teamcoach geldt in een andere klantenservice organisatie.

Op zoek naar een ervaren teammanager voor customer service?

Denk je nu: ik zoek een teammanager, maar waar vind ik hem of haar? Dan ben je bij ons op de goede plek. Wij zijn SkyWalker, sinds 2007 dé specialist in recruitment, executive search en interim management voor customer service. We kijken graag samen met jou wat je organisatie nodig heeft en welke professional daar met zijn kennis, ervaring en persoonlijkheid daar het beste op aansluit. In een exclusieve opdracht gaan we grondig te werk en kun je rekenen op kandidaten van de hoogste kwaliteit, voor een scherp tarief!

Waarom kiezen voor SkyWalker?

  • Uitgebreide database met mogelijkheden om specifieke selecties te maken
  • Sparring partner voor je HR en customer service vraagstukken
  • Innovatieve aanpak door unieke combinatie van wervingskanalen

NEEM CONTACT MET ONS OP!

SkyWalker Customer Service Management

De Limiet 15-D
Handelscentrum Vianen – Flexizone D
4131 NR Vianen
F.Z.I. B.V. (KvK nr.: 83737774) handelt onder de naam “SkyWalker”, in licentie van Sky-Walker B.V.

NEEM CONTACT MET ONS OP!