Advies & consultancy

Advies & consultancy

voor een (nog) betere customer service

Neem contact met ons op

Als geen ander weet je hoe belangrijk het is om bij een product of dienst een goede klantervaring te bieden. Het is essentieel dat klanten tevreden zijn en regelmatig terugkomen. Maar hoe biedt een organisatie de beste service en kan er tegelijkertijd efficiënt gewerkt worden? SkyWalker helpt met consultancy op maat.

Onze adviezen zijn gebaseerd op jarenlange ervaring in het customer service vakgebied en onze altijd up-to-date kennis van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de branche. Wij ondersteunen organisaties om de klanttevredenheid te verhogen en tegelijkertijd de efficiëntie van de processen te verbeteren.

Wij kijken waar de organisatie op dit moment staat en bespreken met het management en relevante stakeholders wat de customer service van de organisatie over twee jaar bereikt wilt hebben. Hierbij kijken wij naar zaken zoals klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid en optimalisatie van de customer journey.

SkyWalker helpt bij verbetering van de customer service

Wil de organisatie haar ambitie vertalen naar ambitieuze doelen voor de customer service operatie? Bijvoorbeeld door een duidelijke strategie te implementeren? SkyWalker staat organisaties letterlijk met raad en daad bij in haar consultancy dienstverlening.

Wij hebben meer dan 15 jaar ervaring in het customer service vakgebied en zijn trots op ons opgebouwde track record. Dankzij deze ervaring hebben wij een enorme vakinhoudelijke kennis om organisaties van een gedegen advies te voorzien.

SkyWalker in het kort:

  • Dé specialist in de customer service branche
  • Vakinhoudelijke kennis en ervaring
  • Ruime ervaring in het geven van advies om organisaties naar het volgende niveau te brengen
  • Uitgebreid netwerk

Neem contact op met SkyWalker

Waarom heeft de customer service baat bij extern advies?

Met onze consultancy dienstverlening helpen wij organisaties met het verbeteren van de klantenservice. Een extern adviseur kan sneller problemen aanpakken of complexe veranderingen doorvoeren. Vreemde ogen dwingen en een blik van buiten werkt verfrissend. De eigen medewerkers kunnen te dicht op een probleem zitten. Het kan dan vaak meer tijd kosten om het probleem te identificeren en op te lossen. SkyWalker helpt organisaties om out-of-the-box te denken.

Dit zijn een aantal redenen waarom de organisatie baat kan hebben bij advies & consultancy:

Onafhankelijk en objectief

Omdat wij geen historie binnen de organisatie hebben en niet onderworpen worden aan het interne beleid, hebben wij een onafhankelijke kijk op de customer service. Wij kunnen ons strikt concentreren op de doelen en plannen die met de organisatie overeen zijn gekomen, zonder afgeleid te raken door randverschijnselen.

Frisse en creatieve aanpak

Doordat wij niet gebonden zijn aan de organisatie, kunnen wij vanuit onze onafhankelijkheid en objectiviteit creatieve oplossingen bedenken. Sterker nog: we zijn in staat om inzichtelijke en strategische oplossingen te adviseren.

Gedegen kennis

Wij beschikken over diepgaande vakinhoudelijke kennis van het customer service vakgebied. Wij zijn bekend met de laatste trends en ontwikkelingen, waardoor wij de organisatie kunnen helpen de concurrentie voor te blijven.

Best practices

Wij geven vaak advies op basis van best practices. Door een volledig overzicht te hebben van state-of-the-art werkwijzen, kan het proces en de strategie van de customer service worden verbeterd, de organisatie groeien en de klantloyaliteit worden verbeterd.

Meer informatie over onze advies & consultancy

Consultancy: hoe gaan wij te werk?

Geïnteresseerd in advies van een ervaren professional in het customer service vakgebied? Kies dan voor SkyWalker. Bij consultancy voor de customer service gaan wij als volgt te werk:

Quickscan

Eerst doen wij een quickscan. Dit is een snelle analyse van een bepaald probleem of de specifieke situatie, zoals een fors opgelopen backlog. Wij gebruiken dit om eenvoudig inzicht te krijgen in de huidige situatie van de customer service en om te bepalen welke vervolgstappen nodig zijn om de gewenste situatie te bereiken.

Bij de quickscan maken wij meestal gebruik van een gestructureerde aanpak om informatie te verzamelen en te analyseren. Dit is bijvoorbeeld het beoordelen van documenten, interviews met medewerkers, observatie van processen en het uitvoeren van analyses.

Na de quickscan ontvang je een rapport met onze belangrijkste bevindingen en aanbevelingen voor vervolgstappen. Dit rapport kan gebruikt worden als basis voor verdere analyse en het ontwikkelen van een plan van aanpak om een probleem aan te pakken of nieuwe strategie te ontwikkelen.

IST – SOLL – GAP

Ook kunnen wij de IST – SOLL – GAP-analyse uitvoeren. Dit is een managementmethode die gebruikt wordt om een organisatie te analyseren of problemen in een organisatie aan te pakken. Deze methode wordt bovendien vaak gebruikt bij transities en procesverbeteringen. Door het analyseren van de huidige situatie en het identificeren van de kloof tussen de huidige en de gewenste situatie, kan deze methode helpen bij het ontwikkelen van oplossingen die gericht zijn op het verbeteren van de customer service.

Til de customer service naar een hoger niveau met behulp van SkyWalker’s expertise

De customer service van de organisatie naar een hoger niveau tillen? Maak dan gebruik van de kennis en kunde van SkyWalker.

Samen kijken wij waar de organisatie nu staat en wat je met de customer service over twee jaar bereikt wilt hebben. Wij kennen het klantenservice vakgebied als de beste en dragen graag een steentje bij aan het verder optimaliseren van serviceverlening.

Neem snel vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact met ons op

contact location image