Workforce management is een reeks processen die organisaties gebruiken om personeel en middelen op het juiste moment voor de benodigde werkzaamheden in te zetten. WFM wordt veel ingezet in customer service. Om dit te realiseren, het overzicht te behouden en het WFM team met de bijbehorende processen aan te sturen en verder te ontwikkelen, is een workforce manager nodig.
Een ervaren en kwalitatieve workforce manager is niet zomaar gevonden. Deze moet goed passen bij jouw team en beschikken over de juiste vaardigheden. Met deze informatie herken je een goede workforce manager.
Wat houdt de functie workforce manager in?
Een workforce manager in customer service richt zich op een optimaal efficiënte manier van werken door de taken van medewerkers op individueel- en afdelingsniveau te beoordelen, analyseren en rapporteren. Met behulp van software bepaalt de WFM manager de beste manier om het benodigde aantal medewerkers te voorspellen, de vaardigheden van customer service medewerkers te benutten en de efficiëntie van het inzetten van personeel te verbeteren.
Om een productief personeelsbestand in stand te houden, is het inzetten van een workforce management manager van grote toegevoegde waarde.
Een workforce manager is onmisbaar voor jouw customer service team!
Een workforce manager heeft expertise op het gebied van de arbeidsvraag, flexibiliteit en het inzetten van mensen en middelen op de juiste manier. De WFM manager is verantwoordelijk voor de gegevens, analyses en de diensten voor het workforce management proces. Deze zorgen ervoor dat de personeelsbezetting is afgestemd op de inkomende volumes en tegelijk voldoet aan de behoeften van de medewerkers van de organisatie.
Het is knap hoe SkyWalker tot een profielschets komt van de perfecte kandidaat en vervolgens de juiste professionals introduceert.
Remco de Vette & Koen van de Laar, Co-owners CARMEN Automotive BDC