Manager customer service

Manager customer service

Neem contact met ons op

Een goede manager customer service vinden is soms een hele klus. Behalve dat deze professional dient te beschikken over de juiste vaardigheden, wil je ook dat deze past bij jouw customer service team en de hele organisatie. Wij geven je alle informatie over een goede manager klantenservice.

Wat houdt de functie manager klantenservice in?

Een manager customer service is verantwoordelijk voor de customer service afdeling van jouw organisatie. Samen met het team is het de taak van de manager om de serviceverlening steeds verder te professionaliseren. Dit doet hij of zij zowel op operationeel, tactisch als strategisch niveau.

Het ontwikkelen en aansturen van de customer service afdeling en het werken aan de langetermijnstrategie, zijn de dagelijkse bezigheden van een manager customer care.

Een manager customer service is onmisbaar voor jouw customer service team!

Een contact center manager is onmisbaar in de customer service van jouw organisatie. Hij of zij zorgt er niet alleen voor dat de klanten en medewerkers tevreden zijn, ook zorgen ze ervoor dat alle taken op tijd worden uitgevoerd en dat de klantcontacten snel en kwalitatief worden afgehandeld. Daarnaast ontwikkelen zij strategieën om de klanttevredenheid naar een (nog) hoger niveau te tillen.

Korte lijntjes, snel geschakeld en een mooie selectie van kandidaten.
Nienke van Ginneken, HR Business Partner Equipe Zorgbedrijven

Taken, verantwoordelijkheden en vaardigheden

Een manager customer service of manager customer care beschikt over leiderschapskwaliteiten, durft risico’s te nemen en geeft vertrouwen. Met deze eigenschappen kan de professional het customer service team aansturen, customer service medewerkers helpen bij hun ontwikkeling en nieuwe medewerkers aannemen.

Dankzij goede communicatieve vaardigheden en een creatief probleemoplossend vermogen, kan de manager klantenservice voortgangs-, functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren, de taken onder de medewerkers verdelen en bijdragen aan de ambities en strategie van de organisatie.

Salarisindicatie

Het salaris van een ervaren callcenter manager ligt tussen de € 3500 en € 8000 bruto per maand op fulltime basis. Houd er rekening mee dat het exacte bedrag afhangt van verschillende factoren zoals:

  • Niveau en senioriteit
  • Regio van de aanstelling
  • Type en schaalgrootte van het contact center
  • Ervaring
  • Vakbekwaamheid
  • Opleiding
  • Verantwoordelijkheden

Zo selecteert SkyWalker de perfecte kandidaat voor jouw organisatie

Een manager customer service moet dus aan veel verwachtingen voldoen. Het vinden van de juiste leidinggevende voor de customer service van jouw organisatie kan veel tijd in beslag nemen. Daarom is het fijn om te beschikken over een groot netwerk van customer service professionals waaruit je kan kiezen.

SkyWalker ondersteunt je hierbij. Je schakelt ons in voor executive search, detachering & interim, werving & selectie en advies & consultancy in customer service.

Maar hoe bepalen wij of iemand geschikt is voor jouw organisatie?

Wij:

  1. Bespreken jouw wensen en behoeften
  2. Werken een profiel uit dat bij jouw team past
  3. Raadplegen in ons netwerk (+7.500 customer service professionals)
  4. Maken een selectie en plannen de eerste ontmoetingen

Jij:

  1. Beslist wie je wel en niet bij je organisatie vindt passen
  2. Bepaalt wie de juiste match is. Vervolgens regelen wij de administratieve zaken

Samen met jou gaan we graag op zoek naar de perfecte kandidaat voor de functie manager contact center. Neem vrijblijvend contact op met onze recruiters! En bekijk ook eens onze openstaande vacatures.

Vraag vrijblijvend advies aan
Bekijk al onze vacatures