Een goede manager customer service vinden is soms een hele klus. Behalve dat deze professional dient te beschikken over de juiste vaardigheden, wil je ook dat deze past bij jouw customer service team en de hele organisatie. Wij geven je alle informatie over een goede manager klantenservice.
Wat houdt de functie manager klantenservice in?
Een manager customer service is verantwoordelijk voor de customer service afdeling van jouw organisatie. Samen met het team is het de taak van de manager om de serviceverlening steeds verder te professionaliseren. Dit doet hij of zij zowel op operationeel, tactisch als strategisch niveau.
Het ontwikkelen en aansturen van de customer service afdeling en het werken aan de langetermijnstrategie, zijn de dagelijkse bezigheden van een manager customer care.
Een manager customer service is onmisbaar voor jouw customer service team!
Een contact center manager is onmisbaar in de customer service van jouw organisatie. Hij of zij zorgt er niet alleen voor dat de klanten en medewerkers tevreden zijn, ook zorgen ze ervoor dat alle taken op tijd worden uitgevoerd en dat de klantcontacten snel en kwalitatief worden afgehandeld. Daarnaast ontwikkelen zij strategieën om de klanttevredenheid naar een (nog) hoger niveau te tillen.
Korte lijntjes, snel geschakeld en een mooie selectie van kandidaten.
Nienke van Ginneken, HR Business Partner Equipe Zorgbedrijven