Beschikt jouw organisatie over een groot customer service team en ben je op zoek naar een trainer of coach om jouw medewerkers (nog verder) te ontwikkelen? Dan wil je natuurlijk een trainer of coach die het belang ziet van samenwerken, een open blik heeft en goed past bij jouw team. Wij leggen je uit hoe je een goede trainer of coach voor jouw klantenservice herkent.
Wat houdt de functie trainer of coach voor de klantenservice in?
Een coach klantenservice is een wezenlijk onderdeel van een customer service afdeling. Hij of zij informeert de medewerkers ter verbetering van de kwaliteit en effectiviteit van hun werkzaamheden. De focus ligt op de inhoud, processen en systemen.
De trainer contact center gaat gericht aan de slag met trainingsvragen en de opleidingsbehoefte van nieuwe en bestaande medewerkers, maar stuurt ook proactief bij als hij ontwikkelmogelijkheden ziet. Tevens is deze professional bezig met continue verbeteren en weet hij helder te omschrijven wat er nodig is en waarom. Met oog voor kwaliteit weet de trainer klantenservice de customer service steeds naar een volgend niveau te tillen.
Een trainer of coach klantenservice is onmisbaar voor jouw customer service team!
Met een coach of trainer customer service verbeter je de klantenservice van jouw organisatie continu. Behalve dat een trainer klantenservice (nieuwe) collega’s traint en begeleidt tijdens het inwerktraject of bij de instructie van nieuwe producten, diensten of systemen, zorgt deze professional er ook voor dat informatie, instructies en processen op een consistente en begrijpelijke manier, up-to-date en toegankelijk zijn.
De juiste wervingskanalen, een goede voorselectie en professioneel advies.
Susan Overmars, Manager Customer Care Tele2