Werving en selectie customer service

Werving en selectie customer service

Neem contact met ons op

Vakbekwame leidinggevenden binnen je customer service zijn onmisbaar voor het succes van je organisatie. Ze optimaliseren de processen, bewaken de kwaliteit en zorgen voor gemotiveerde en betrokken customer service medewerkers. Daarmee maken ze het verschil tussen een toereikende en excellente klantbeleving.

Het aantrekken van de juiste mensen op deze sleutelposities is dus cruciaal voor je organisatie: een strategische keuze. Omdat het bijdraagt aan het vergroten van je klanttevredenheid, het versterken van loyaliteit en de bevordering van groei en rendement.

Ben jij voor de klantenservice van jouw organisatie op zoek naar bijvoorbeeld een teamleider, supervisor, manager, WFM-er, directeur of andere (specialistische) customer service professional? En is de werving een lastige klus, misschien door gebrek aan tijd of middelen om écht goede kandidaten te vinden? Dan biedt de ondersteuning van SkyWalker uitkomst.

Werving en selectie customer service professional via SkyWalker

Voor de werving en selectie van customer service professionals is SkyWalker dé specialist. Met 20 jaar ervaring in customer service, kennen wij de branche door-en-door en weten we precies hoe het eraan toe gaat binnen dit vakgebied. Daardoor stellen we de juiste vragen. Met ons brede netwerk binnen de branche en een database met ruim 7.500 professionals, zijn we in staat snel de juiste kandidaat te vinden.

Wil je snel en kwalitatief resultaat voor jouw vacature? Schakel SkyWalker in voor werving & selectie, detachering & interim, advies & consultancy en executive search.Wij zorgen voor die succesvolle match binnen jouw customer service!

Exclusieve opdracht?

Leg je de opdracht exclusief bij SkyWalker neer, dan is ons team in staat de hoogste kwaliteit te leveren, met een snelle doorlooptijd, tegen een scherp tarief. Bij een succesvolle match komt de kandidaat direct op de loonlijst van jouw organisatie.

Hybride samenwerking?

Een hybride vorm van dienstverlening kan eveneens een uitkomst zijn. We kiezen dan samen voor een middenweg: ‘best of both worlds’ tussen een interim recruiter en een bureau inhuren. Het recruitmentproces verloopt hierbij op uurbasis, en wordt aangevuld met een opstartfee en een succesfee. Een transparante en eerlijke constructie die duurzaam resultaat oplevert.

Laten we samen bepalen welke aanpak en model het beste aansluiten bij jouw behoefte en organisatie!

Neem contact met ons op

Waarom kiezen voor SkyWalker?

Met SkyWalker vind je snel de customer service professional met de juiste skills en ervaring, die goed past bij jouw team en organisatiecultuur. Een duurzame match! Kies je voor werving & selectie via SkyWalker, dan kies je voor kwaliteit en een snelle doorlooptijd. Want bij SkyWalker profiteer je van:

  • specialisatie in customer service: veel vakinhoudelijke kennis en ervaring;
  • een groot netwerk, vol gekwalificeerde professionals uit het vakgebied;
  • een uitgebreide database met meer dan 7.500 customer service professionals;
  • specifieke wervingskanalen, zoals de meest moderne recruitmenttechnologie gebaseerd op Artificial Intelligence én ons eigen online vakblad Klantcontact.nl.

Neem contact met ons op

Werving & selectie customer service: het proces

Voor de werving & selectie van een customer service professional neemt SkyWalker je graag het hele proces uit handen. Te beginnen met: een vacaturetekst opstellen, kandidaten zoeken, potentiële kandidaten benaderen, gesprekken voeren en voorselecties maken. Om de kwaliteit en snelheid te vergroten, denken we samen eerst na over:

  • de taken die de customer service professional gaat uitvoeren;
  • de belangrijke vaardigheden die de professionals moet bezitten;
  • hoe het functieprofiel en de wervingstekst eruit komen te zien.

Taken van een customer service professional

Bij de werving & selectie van een customer service professional is het van belang om te bepalen wat de taken en verantwoordelijkheden worden. Zeker, omdat er binnen het vakgebied verschillende functietitels en nuances in de verantwoordelijkheden voorkomen. Hierbij wat opheldering hierover:

  • Manager customer service – professionaliseert de serviceverlening van een organisatie steeds verder. Zowel op operationeel en tactisch als op strategisch niveau.
  • Supervisor – richt zich op de customer service medewerkers als persoon en motiveert en enthousiasmeert hen om een (nog) betere klantenservice te bieden. Een supervisor heeft ook aanvullende taken, zoals het monitoren van de dagelijkse werkzaamheden en medewerkers aansturen op aanwezigheid, werkhouding en gedrag.
  • Teamleider klantenservice – heeft operationele taken, met een tactisch randje. Denk hierbij aan de verantwoordelijkheid over een specifieke dienst, de HR-cyclus uitvoeren (met functionerings- en beoordelingsgesprekken) en het bewaken en monitoren van KPI’s en prestaties.

Het is essentieel om bij de werving en selectie van de customer service professional de belangrijke taken en verantwoordelijkheden inzichtelijk te maken. Dit vormt meteen een goede basis voor het functieprofiel.

 

Benodigde vaardigheden

SkyWalker zorgt voor een customer service professional die goed past bij jouw organisatie. Wij zoeken iemand die niet alleen de juiste ervaring heeft, maar ook goed aansluit bij jouw team en de organisatiecultuur. Zo realiseren we duurzame matches die écht het verschil maken. Samen kijken we naar wat jij belangrijk vindt, bijvoorbeeld aan werkhouding, vaardigheden en competenties. Zoals:

  • probleemoplossend vermogen
  • effectieve communicatievaardigheden
  • het kunnen delegeren van taken
  • het vermogen om te bemiddelen en verbinden
  • weten wanneer een prestatie beloond moet worden
  • integriteit
  • een positieve houding
  • besluitvaardigheid

Neem contact op met SkyWalker

Het functieprofiel

Samen kijken we ook kritisch naar het functieprofiel en de wervingstekst: een samenvatting van wat de functie inhoudt. Waarom dit belangrijk is? Een goed geschreven wervingstekst maakt het werving en selectieproces eenvoudiger en meer gestroomlijnd, omdat het duidelijkheid schept en gerichter zoeken mogelijk maakt. Dat vergroot de efficiëntie en de kans op een duurzame match. Maar het helpt ook bij het aantrekken van de juiste talenten, die hiermee goed geïnformeerd worden en zelf op basis van dit profiel kunnen inschatten of de functie hen goed past. Een wervingstekstbestaat uit:

  • functietitel
  • taken en verantwoordelijkheden
  • benodigde vaardigheden
  • ontwikkelingsmogelijkheden
  • bedrijfscultuur
  • voordelen als je bij de organisatie komt werken
  • bonussen en salarisindicatie
  • bedrijfsgegevens
  • eventuele aanvullende informatie

Werving en selectie customer service professional: schakel SkyWalker in

Als duidelijk is wat de taken, verantwoordelijkheden en benodigde vaardigheden zijn en hoe de wervingstekst eruit ziet, gaan we verder met de volgende stappen voor het werven van jouw customer service professional:

  • We raadplegen ons netwerk van meer dan 7.500 customer service professionals
  • Wij selecteren de beste kandidaten en plannen een gesprek tussen jullie in
  • Jij beslist wie je op een tweede gesprek komt
  • Eventueel komt er een assessment en zal de kandidaat meelopen op de je afdeling
  • Jij maakt de beslissing wie je het allerbeste bij je organisatie past
  • Match? Wij zetten de laatste puntjes op de i.

Ook naar kandidaten toe, zijn we altijd helder en transparant, zodat zij precies weten wat ze kunnen verwachten. Wel zo prettig. Kun jij hulp gebruiken bij een soepel, snel en transparant werving en selectieproces voor een customer service professional? Neem contact met ons op!

Leg je werving en selectieproces in handen van SkyWalker

Neem contact met ons op

contact location image #hsForm_a6b02d92-441e-4a8b-ac22-44fb3c1471de > div.hs_lastname.hs-lastname.hs-fieldtype-text.field.hs-form-field > ul > li > label { color:#ffffff !important; }