Een goede supervisor customer service vind je vaak niet zo een-twee-drie. Want beschikt deze professional wel over de skills en vaardigheden die jij zoekt? En past de customer care supervisor wel bij de cultuur van jouw organisatie? Met deze functieomschrijving vind jij snel en eenvoudig de perfecte supervisor customer service!
Wat houdt de functie supervisor customer service in?
Een supervisor customer service is verantwoordelijk voor de operationele aansturing van een customer service team. Dit doet hij of zij door de medewerkers in het team proactief te coachen, te ondersteunen en door samen met het team te blijven ontwikkelen.
De focus ligt hierbij op het behalen van de maximale klant- en medewerkerstevredenheid en de klanten bedienen aan de hand van de afgesproken kaders. De supervisor customer service verricht naast het direct leidinggeven van de medewerkers, diverse nevenwerkzaamheden en fungeert als spil tussen de klant en de interne afdelingen. Zowel het klantbelang, als het belang van het team, zijn de hoogste prioriteiten van deze professional.
Een supervisor customer service is onmisbaar voor jouw customer service team!
De supervisor customer service maakt het verschil en is van grote toegevoegde waarde voor jouw organisatie. Een customer care supervisor is betrokken, verantwoordelijk en deelt kennis op een professionele en informele manier.
Bovendien coacht en motiveert deze professional de customer service werknemers op de beste manier van uitvoering van hun werkzaamheden, zodat de klanttevredenheid wordt verhoogd.
Kwalitatief hoogstaand netwerk, kritische vragen en scherp advies.
Oscar Diele, CEO Flinders