Workforce planner voor efficiëntie in customer service

Workforce planner voor efficiëntie in customer service

Ben je op zoek naar een workforce planner omdat de huidige workforce planner jouw organisatie gaat verlaten of tijdelijk met verlof gaat? Of worden de taken van jouw customer service uitgebreid en ben je meer personeel aan het aannemen?

Met een workforce planner heb je altijd overzicht, zodat je de customer service medewerkers efficiënt kunt inzetten. Een WFM planner maakt onder andere de berekeningen voor de benodigde arbeidsuren en stelt de werkroosters op. Dit zijn alle belangrijke eigenschappen van een workforce planner.

Wat houdt de functie workforce planner in?

Workforce Management (WFM) staat ook wel bekend als strategische personeelsplanning. Dit wordt gebruikt om de hoeveelheid werk binnen een organisatie in te schatten en op basis hiervan een efficiënte werk- en personeelsplanning op te stellen.

Een workforce planner in customer service kijkt aan de hand van de verwachte hoeveelheid en het soort contacten, hoeveel medewerkers met de juiste vaardigheden op het juiste moment ingezet moeten worden, om de dienstverlening op de juiste manier te optimaliseren.

Bij het inroosteren houdt de WFM planner zoveel mogelijk rekening met de wensen en voorkeuren van de medewerkers maar houdt daarbij ook de service levels en KPI’S van de dienstverlening scherp in de gaten. Bovendien zorgt de workforce management planner er hiermee voor dat er een veel betere match gemaakt wordt tussen de klant(vraag), het kanaal en de medewerker.

Een workforce planner is onmisbaar voor jouw customer service team!

Zonder een effectieve personeelsplanning loop je het risico dat je op bepaalde momenten van de dag, in de week of in het jaar te weinig of te veel personeel hebt. Heb je bijvoorbeeld personeelstekort, dan kan dit leiden tot slechte dienstverlening en een hogere werkdruk. Heb je echter overbezetting, dan brengt dit onnodig hoge kosten met zich mee.

Een workforce planner maakt en beheert de dag- en personeelsplanning en het bijbehorende rooster. Deze planner houdt rekening met de werkzaamheden die worden verwacht en dat de juiste medewerkers op het tijdstip dat nodig is worden ingezet.

Kortom: een workforce planner zorgt ervoor dat op elk moment van de dag de juiste hoeveelheid personeel met de benodigde vaardigheden binnen de customer service wordt ingezet. Zo worden de vragen van klanten snel en goed beantwoord, en is de inzet van personeel efficiënt.

SkyWalker is professioneel en heeft een enorme expertise. Zetten wij een opdracht uit, dan wordt er snel een geschikte kandidaat geleverd.
Raymond Caenen, General Manager Louwman Customer Services

Lees meer over zijn ervaring

Taken, verantwoordelijkheden en vaardigheden

Een workforce planner anticipeert op mogelijke uitdagingen in het rooster en komt met concrete voorstellen. Daarnaast levert de wfm planner een dekkend werkrooster op en wilt deze professional de doelstellingen behalen door het inzetten van de juiste hoeveelheid personeel. Een goede workforce planner kan uitmuntend plannen en organiseren, zelfstandig werken en heeft uiteraard een probleemoplossend vermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden.

Salarisindicatie

Het salaris van een workforce planner ligt tussen de € 2.500 en € 5.500 bruto per maand op fulltime basis. Houd er hierbij rekening mee dat als de professional meer ervaring heeft, het salaris hoger kan liggen. Ook de regio waarin de WFM planner komt te werken, speelt mee. Daarbij is er ook vaak verschil in salaris als de workforce planner komt te werken bij een inhouse callcenter, het salaris ligt hier dan ook meestal hoger dan in een zogenaamd facilitair contact center.

Zo vindt SkyWalker de perfecte WFM professional voor jouw organisatie

Heb jij (snel) een workforce planner nodig voor de customer service van jouw organisatie? Maar beschik je zelf niet over de tijd en middelen om een geschikte professional te werven? SkyWalker helpt je graag.

Al sinds 2007 zijn wij dé specialist in recruitment, werving & selectie, executive search, detachering en interim management voor customer service. Wij kennen de klantenservice branche vanbinnen en vanbuiten en weten precies wat er nodig is voor een goed draaiende klantenservice operatie.

Om te bepalen of een kandidaat geschikt is voor jouw organisatie, gaan we als volgt te werk:

1. We gaan in gesprek en brengen jouw wensen en uitdagingen in kaart
2. Wij werken een profiel uit dat bij jouw team past
3. Wij raadplegen ons ruime netwerk van meer dan 7.500 customer service professionals
4. We maken een selectie en plannen afspraken in tussen de organisatie en de kandidaat
5. Jij maakt de beslissing wie het beste past bij jouw team
6. Iemand gevonden? Wij regelen de verdere administratie

Samen met jou gaan wij op zoek naar de ideale professional. Neem vrijblijvend contact op met een van onze recruiters of bekijk meteen onze openstaande vacatures.

Vraag vrijblijvend advies aan
Bekijk al onze vacatures