Hoe vind je een geschikte WFM analist? En hoe vind je een workforce management analist die over de juiste vaardigheden beschikt én goed past bij de cultuur van jouw organisatie? Wij zetten op een rij hoe je de perfecte WFM analist vindt en een waardevolle toevoeging voor jouw organisatie is.
Wat houdt de functie WFM analist in?
Een WFM analist houdt bij hoeveel belvolume en mailverkeer er is, maar bijvoorbeeld ook hoe lang een interactie duurt. De workforce management analist interpreteert en analyseert de cijfers uit verschillende bronnen, verwerkt deze data en maakt op basis hiervan rapportages.
Op die manier zorgt deze WFM professional ervoor dat er inzicht is en stelt hij vast wanneer er pieken en dalen zijn op de customer service. Nemen klanten bij slecht weer bijvoorbeeld eerder contact op? Met deze data kunnen de WFM planners dan aan de slag, zodat er altijd op het juiste moment het juiste aantal customer service medewerkers ingezet kan worden.
Een WFM analist is onmisbaar voor jouw customer service team!
WFM analisten voegen veel toe aan jouw customer service team. Behalve dat een workforce management analist verantwoordelijk is voor het tijdig opleveren van input voor inhoudelijk correcte rapportages en datasheets, levert deze professional ook een bijdrage aan een accurate forecast voor de werkzaamheden van de customer service via verschillende kanalen.
Doordat de WFM analist met behulp van data inzicht verschaft in wat er nodig is om de customer service medewerkers en middelen juist in te zetten, is deze professional van onschatbare waarde voor jouw organisatie.
Uitvoerige en treffende beschrijving van de kandidaten en een duidelijke communicatie.
Anouk Noordervliet, Manager Klantcontact XS4ALL