WFM analist

WFM analist

voor efficiënte rapportages en inzichten in customer service

Hoe vind je een geschikte WFM analist? En hoe vind je een workforce management analist die over de juiste vaardigheden beschikt én goed past bij de cultuur van jouw organisatie? Wij zetten op een rij hoe je de perfecte WFM analist vindt en een waardevolle toevoeging voor jouw organisatie is.

Wat houdt de functie WFM analist in?

Een WFM analist houdt bij hoeveel belvolume en mailverkeer er is, maar bijvoorbeeld ook hoe lang een interactie duurt. De workforce management analist interpreteert en analyseert de cijfers uit verschillende bronnen, verwerkt deze data en maakt op basis hiervan rapportages.

Op die manier zorgt deze WFM professional ervoor dat er inzicht is en stelt hij vast wanneer er pieken en dalen zijn op de customer service. Nemen klanten bij slecht weer bijvoorbeeld eerder contact op? Met deze data kunnen de WFM planners dan aan de slag, zodat er altijd op het juiste moment het juiste aantal customer service medewerkers ingezet kan worden.

Een WFM analist is onmisbaar voor jouw customer service team!

WFM analisten voegen veel toe aan jouw customer service team. Behalve dat een workforce management analist verantwoordelijk is voor het tijdig opleveren van input voor inhoudelijk correcte rapportages en datasheets, levert deze professional ook een bijdrage aan een accurate forecast voor de werkzaamheden van de customer service via verschillende kanalen.

Doordat de WFM analist met behulp van data inzicht verschaft in wat er nodig is om de customer service medewerkers en middelen juist in te zetten, is deze professional van onschatbare waarde voor jouw organisatie.

Uitvoerige en treffende beschrijving van de kandidaten en een duidelijke communicatie.
Anouk Noordervliet, Manager Klantcontact XS4ALL

Taken, verantwoordelijkheden en vaardigheden

De workforce management analist maakt verschillende datamodellen, doet data-analyses en analyseert verschillende werkstromen. Ook rapporteert de WFM analist over KPI’s, servicelevels en bezettingsgraad.

Daarbij kan een workforce management analist pragmatisch en zelfstandig werken binnen gestelde kaders. Met een proactieve instelling adviseert hij gevraagd en ongevraagd het management in het customer service team. Daarbij is de WFM analist in staat om een probleem tot een uitdaging te maken en stelt hij zich daadkrachtig op.

Salarisindicatie

Een WFM analist verdient gemiddeld ongeveer rond de € 4.250,- op fulltimebasis. Dit hangt echter wel af van verschillende factoren die meespelen, zoals de ervaring, het opleidingsniveau, de verantwoordelijkheden en de regio.

Zo selecteert SkyWalker de perfecte kandidaat voor jouw organisatie

Samen met jou gaat SkyWalker graag op zoek naar de beste WFM analisten. Schakel ons in voor executive search, detachering & interim, werving & selectie en advies & consultancy in customer service. We denken goed mee over de beste oplossing. Wij kennen het customer service vakgebied als geen ander en weten precies waar we de juiste professional voor jouw organisatie kunnen vinden.

Hoe bepaalt SkyWalker of iemand geschikt is voor jouw organisatie?

  1. In een bespreking brengen wij jouw uitdagingen, wensen, (functie)eisen en behoeften in kaart
  2. Op basis hiervan creëren wij een profiel, passend bij jouw team
  3. Vervolgens putten wij uit ons netwerk van +7.500 professionals
  4. Hieruit maken wij een eerste selectie en plannen ontmoetingen
  5. Na de ontmoetingen kijk jij wie je wel en niet bij de organisatie vindt passen
  6. Is de match gemaakt? Dan handelen wij alles af en verzorgen wij de administratie

Wij zijn uniek omdat we nét dat stapje verder gaan om een passende professional te vinden. Wij kijken naar de vacature en denken samen met jou na over de beste oplossing. Neem snel vrijblijvend contact op met een van onze recruiters!

Vraag vrijblijvend advies aan
Bekijk al onze vacatures