Wat verdient een teamleider in customer service?

Wat verdient een teamleider in customer service?

Teamleiders zijn goud waard voor de klantenservice. Ze zijn de directe contactpersoon voor de medewerkers met direct klantcontact, maar ook voor het management en collega’s van andere afdelingen. Het is dus logisch dat je een teamleider ook goed beloont. Wat is het salaris van een teamleider en waar baseer je het op?

Wat is het salaris van een teamleider op de klantenservice?

Een goede en ervaren teamleider kent zijn of haar waarde. Hoeveel een teamleider exact verdient hangt af van verschillende factoren. Door goed op een rij te zetten wat je precies verwacht van de teamleider en waarvoor je hem of haar wilt inzetten, krijg je een goed beeld.

Waarop baseer je het salaris van een teamleider?

Zoals je al kon lezen heeft een teamleider veel taken en verantwoordelijkheden. Onderschat de waarde voor je organisatie zeker niet en zorg voor een beloning die in verhouding staat tot het takenpakket. We helpen je graag op weg, met de belangrijkste indicatoren voor de salarisbepaling.

We zetten een aantal factoren om rekening mee te houden op een rij:

  • Ervaring
  • Vakbekwaamheid
  • Opleiding & werk- en denkniveau (afgerond)
  • Type contactcenter

Er zijn nog meer zaken om rekening mee te houden, waarover je alles leest in het whitepaper “Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?

VRAAG NU JOUW WHITEPAPER AAN

Waardeer je teamleider met meer dan alleen salaris

Een goed salaris is natuurlijk heel fijn voor je teamleader, maar met alleen een goed salaris ben je er nog niet. Dit geldt natuurlijk voor alle werknemers. Zorg dus dat het complete beloningspakket aantrekkelijk is en dat je teamleider zich bindt aan je organisatie. Hoe je dat doet? Ook dat lees je in de whitepaper “Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice“. Dit complete document geeft antwoord op alle vragen van een customer service manager:

  • Waarom zoek je een nieuwe teamleider?
  • Waarvoor wil je de teamleider inzetten?
  • Wat zijn de taken en verantwoordelijkheden?
  • Wat heb je te bieden als werkgever?
  • Welke wervingskanalen zijn het meest effectief?

Download het whitepaper gratis en ontvang het direct in je mailbox.

VRAAG NU JOUW WHITEPAPER AAN