Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?

Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?

De customer service is goed ingericht en door de groei van de organisatie nemen ook de contactvolumes in het contactcenter toe. Of misschien heb je een tijdelijke teamleider nodig ter vervanging van ziekte of zwangerschap. Wat de reden ook is, je wilt graag uitbreiden met één of meerdere nieuwe teamleiders. De grote vraag is: hoe en waar vind je de juiste teamleider voor je klantenservice?

Hoe vind je de juiste teamleider voor je klantenservice?

Je kunt natuurlijk meteen in de actiestand schieten en een vacature voor een teamleider publiceren op een vacaturesite, maar het is effectiever als je eerst stilstaat bij de vraag wat je precies zoekt én wat je te bieden hebt.

Waarom zoek je een nieuwe teamleider?

Er zijn verschillende redenen om op zoek te gaan naar een nieuwe teamleader:

  • Groei van de afdeling en het aantal fte
  • Vervanging van een teamleider die uitvalt door ziekte of zwangerschapsverlof
  • Vervanging van teamleider die elders gaat werken
  • Verkleining van de teamgrootte
  • Tijdelijke aanvulling op het middle management team vanwege een project of lancering van nieuw project

Vind alle antwoorden in het whitepaper ‘Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?’

VRAAG NU JOUW WHITEPAPER AAN

Waarvoor wil je de nieuwe teamleider inzetten?

De situatie waarin je organisatie en afdeling zich bevindt, is relevant voor het soort teamleider dat je zoekt. Daarnaast speelt ook mee wat je met de inzet van een teamleider wilt bereiken:

  • Verhogen of verbeteren klanttevredenheid
  • Meer aandacht voor medewerkers
  • Hogere conversie
  • Focus op resultaten en KPI’s
  • Optimaliseren van de werksfeer en bedrijfscultuur

De taken en verantwoordelijkheden van de teamleider

Welke taken en verantwoordelijkheden krijgt de teamleider?

  • Hoe ver reikt de bevoegdheid?
  • Welke taken behoren tot de dagelijkse werkzaamheden?
  • Waar is de teamleider verantwoordelijk voor?

Wat heb je te bieden als werkgever?

  • Goede arbeidsvoorwaarden
  • Concrete doorgroeimogelijkheden
  • Een goede balans tussen werk- en privé
  • Hybride werken
  • Ontwikkelbudget

Ontdek nu hoe je de juiste teamleider voor je klantenservice vindt!

Vraag het whitepaper ‘Hoe vind je de juiste teamleider voor je klantenservice?‘ aan en krijg antwoord op alle vragen. We helpen je stap voor stap om te bepalen welke teamleider, teamcoach of supervisor het beste past bij jouw organisatie.

VRAAG NU JOUW WHITEPAPER AAN