WFM professionals

WFM professionals

Met workforce management (WFM) binnen customer service wordt de hoeveelheid werk voorspeld en op basis hiervan wordt een werk- en personeelsplanning opgesteld en bijgestuurd, vaak met behulp van WFM software. In het WFM vakgebied zijn verschillende functies uit te oefenen zoals analist, workforce manager, (capaciteits)planner, workforce consultant en trafficer.

Ben je op zoek naar WFM professionals, dan wil je er waarschijnlijk zeker van zijn dat deze nieuwe collega past in het team, de juiste kennis en vaardigheden bezit en het geen probleem vindt om uitdagingen aan te gaan. Met deze informatie vind jij snel en eenvoudig de juiste WFM professional.

Wat houdt de functie WFM professional in?

Een WFM professional zorgt ervoor dat het juiste aantal medewerkers op het juiste moment worden ingezet om binnen de gestelde KPI’s de voorspelde workload aan klantcontacten af te kunnen handelen.

Workforce management is bijzonder effectief bij organisaties met een dynamisch aanbod aan contactvolumes, een duidelijk hoog- en laagseizoen of organisaties die op projectbasis werken. Om optimaal WFM in te kunnen zetten, is er WFM software nodig. Een WFM consultant leert de WFM professionals alle ins en outs over deze software.

Een WFM professional is onmisbaar voor jouw customer service team!

Een workforce professional voorspelt met behulp van WFM software – waarin data van de voorgaande dagen, weken, maanden en jaren zijn terug te vinden (analist) – hoeveel personeel er nodig is, zorgt voor een dekkend rooster (planner) en kan ter plekke inspringen bij onvoorziene omstandigheden en het rooster hierop aanpassen (trafficer).

Onvoorziene omstandigheden zijn bijvoorbeeld ziekte, extreme weersomstandigheden, storingen, miscommunicatie of marketingcampagnes. Uiteraard zijn er verschillen tussen de workforce manager, WFM analist, workforce planner en WFM trafficer, die wij je uitgebreid uitleggen op deze pagina’s.

Met SkyWalker werkt het prettig, wordt er duidelijkheid geschept en het past bij de manier van werken bij Carglass®.
Anoek van Gelder, Manager Support Carglass®

Taken, verantwoordelijkheden en vaardigheden

Elke functie als WFM professional heeft weer andere werkzaamheden en verantwoordelijkheden in het takenpakket. Maar ook zijn er een aantal overeenkomsten. Zo is elke WFM professional assertief, stressbestendig en initiatiefrijk en toont hij altijd daadkracht op het gebied van WFM inrichting en optimalisatie.

Daarnaast beschikt elke WFM professional over analytische vaardigheden waarmee hij de effectiviteit van planningen kan analyseren. Tevens levert de professional een dekkend werkrooster op. Met het probleemoplossende vermogen van de WFM professional wordt voor een snelle afhandeling van inkomende oproepen de oproeproutering aangepast.

Salarisindicatie

Het salaris van een WFM professional ligt tussen de € 3.500 en € 6.000 bruto per maand. Dit is afhankelijk van welke WFM functie de professional gaat bekleden, de (relevante) werkervaring, het opleidingsniveau en de regio waarin de functie uitgeoefend moet worden. Bovendien verdient een WFM professional in customer service vaak meer als hij gaat werken in een inhouse callcenter in plaats van een facilitair callcenter.

Zo selecteert SkyWalker de perfecte kandidaat voor jouw organisatie

Het vinden van de juiste WFM professional is niet 1-2-3 gebeurd. Je moet tijd investeren in het vinden van de juiste match. Ook is het fijn als je beschikt over een netwerk van customer professionals zodat je een keuze hebt uit kandidaten.

SkyWalker werkt hiervoor graag met jou samen. Al sinds 2007 zijn wij specialist in werving & selectie, executive search, detachering & interim en advies & consultancy voor customer service. Wij komen zelf uit het vak en weten hierdoor precies wat een goede WFM professional voor customer service in huis moet hebben.

Maar hoe bepalen wij of een WFM professional geschikt is voor jouw organisatie?

  1. We plannen een meeting en bespreken jouw wensen en behoeften
  2. We werken een profiel uit dat bij jouw team past
  3. We putten uit ons netwerk van + 7.500 professionals
  4. Hieruit maken wij een selectie en plannen de eerste meetings
  5. Jij beslist wie er het beste bij jouw organisatie past
  6. Match made? De professional kan aan de slag en wij regelen de administratieve werkzaamheden

Ook op zoek naar de beste WFM professionals voor jouw customer service? Ga dan vrijblijvend in gesprek met onze recruiters of kijk eerst bij onze openstaande vacatures.

Vraag vrijblijvend advies aan
Bekijk al onze vacatures