Telefonische corona hulplijn voor ouderen over online activiteiten

Om ouderen te stimuleren om digitaal gezelschap op te zoeken, is het Nationale Ouderenfonds een gratis telefonische helpdesk voor ouderen gestart voor alle vragen die ze hebben over online activiteiten.

Ouderen hebben vaak al minder sociale contacten, maar door de coronacrisis zijn familie en vrienden voorzichtig en komen minder vaak op bezoek. Ook liggen de clubjes van ouderen door de uitbraak van covid-19 nu tijdelijk stil en kunnen bijeenkomsten niet doorgaan.

De helpdesk helpt ouderen stap voor stap bij dingen als online boodschappen doen en contact onderhouden met familie en bekenden, bijvoorbeeld via video bellen. De gratis 'Helpdesk Welkom Online' is te bereiken via 088-344 2000 op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur.

De helpdesk is opgezet in samenwerking met VodafoneZiggo en Samsung. Het Nationaal Ouderenfonds, VodafoneZiggo en Samsung hebben vorig jaar al hun handen ineengeslagen om de digitale vaardigheden van ouderen (verder) te ontwikkelen door hen op maat gemaakte online lesmaterialen aan te bieden. “Door de terechte richtlijnen van de overheid, kunnen wij nu helaas geen bezoek meer brengen aan kwetsbare personen, waaronder veel ouderen. Juist daarom is online contact nu nog belangrijker geworden om sociale contacten te kunnen behouden. Dat kan de eenzaamheid en onzekerheid een klein beetje dragelijker maken.” zegt Michiel Dijkman, Hoofd Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij Samsung Benelux.

Bron: DutchCowboys

Tekst: Redactie SkyWalker
Artikel delen

Laat een reactie achter

Wij zijn er trots op dat we mogen werken voor: